اولویت های آموزشی شرکت شهرک های صنعتی اعلام شد/ موسسه اندیشه برتر میران به عنوان مجری آموزشی

اولویت های آموزشی شرکت شهرک های صنعتی اعلام شد. با عنایت به نامه شماره ۱۴۰/۴۱۱۸ مورخ ۹۳/۰۲/۱۷ سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران موسسه اندیشه برتر میران به عنوان مجری این طرح انتخاب شد. جزئیات این نامه و لیست دوره ها را در ادامه مشاهده کنید.

مدیرعامل محترم شرکت شهرک های صنعتی (کلیه استان ها)

موضوع: توسعه منابع انسانی صنایع پلاستیک

همانطور که مطلعید صنعت پلاستیک از زیر مجموعه صنایع پایین دستی پتروشیمی دارای مزیت نسبی در قابلیت ایجاد ارزش افزوده می باشد و به همین لحاظ، صنعت فوق الذکر به عنوان یکی از صنایع نتخب جهت اجرای برنامه های توسعه ای در سال ۹۳ انتخاب شده است. توسعه این صنعت از جنبه های مختلف تامین مواد اولیه،  باشد. بر توسعه تکنولوژی توسعه منابع انسانی و توسعه بازار مدنظر می باشد.

از طرف دیگر مطالعات انجام شده در خصوص این صنعت نشان می دهد که سطح منابع انسانی در این صنعت از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی باشد و نیاز به توجه و حمایت لازم در این حوزه می باشد. بر این اساس برنامه های اولیه توسعه منابع انسانی در قالب دوره های آموزشی به شرح پیوست و نکات قابل توجه زیر جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می گردد. این برنامه ها با هدف توجه و تمرکز در حمایت و تسهیل در برگزاری دوره های آموزشی موجود و قابل ارائه به بخش های مختلف صنعت پلاستیک تدوین شده است. قابل ذکر است لیست پیوست از میان دوره های ارائه شده توسط  مرکز تخصصی آموزشی در صنعت پلاستیک (موسسه اندیشه برتر میران) و با نظر متخصصین این صنعت انتخاب و اولویت بندی شده است.

نکات قابل توجه در توسعه منابع انسانی صنعت پلاستیک:

–          به منظور توسعه پایدار و ایجاد رقابت پذیری در صنعت پلاستیک می بایست توسعه در کل زنجیره تامین و گروه های مرتبط و تاثیرگذار در این صنعت شامل دو گروه اصلی تولیدکنندگان و تامین کنندگان در نظر گرفته شود. لذا در برنامه های آموزشی لازم است با توجه به اهمیت و نقش آفرینی هر گروه و خلا ها و نیازهای آنان نسیت به تدوین و طراحی دوره های آموزشی اقدام نمود.

–          بخش تولیدکنندگان با توجه به نوع فرایند تولید، به گروه های قطعات تزریقی، لوله و اکسترودر، فیلم، بادی و پت تقسیم بندی می شوند.

–          در بخش تامین کنندگان، گروه های اصلی به تامین کننده مواد اولیه، سازندگان و تامین کنندگان ماشین آلات و قالب سازان تقسیم ندی می شوند.

–          در لیست پیوست به اهم دوره های قابل ارائه با توجه به گروه هدف فراخور نوع فرایند و تکنولوژی بکار گرفته شده و نوع فعالیت گروه های مختلف، تولیدکنندگان و تامین کنندگان اشاره شده است.

–          بر اساس مطالعات انجام شده و نظرات متخصصین در حال حاضر در بخش قالب سازی ضعف دانشی و مهارتی بیشتری در صنعت پلاستیک وجود دارد که از این حیث ضرورت دارد توجه لازم اعمال گردد.

–          علاوه بر دوره های آموزشی تخصصی در حوزه های صنعت پلاستیک برگزاری دوره های عمومی نظیر دوره های ویژه مدیران و همچنین دوره های کارشناسی نظیر دوره های مرتبط با توسعه بازار، آشنایی با بورس کالا و فرایند خرید، آشنایی با قوانین مالیاتی و ارزش افزوده، آشنایی با قوانین بازرگانی و واردات و صادرات در صنعت پلاستیک لازم و مورد تاکید در برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی می باشند.

–          لیست پیوست به عنوان لیست اولیه می باشد و ضرورت دارد با توجه به نیازهای صنعت پلاستیک در هر استان و تعامل موثر با انجمن های تخصصی نسبت به تدوین و طراحی سایر دوره های آموزشی مورد نیاز اعمال تغییرات لازم در سرفصل های آموزشی و شناسایی ظرفیت ها و مراکز تخصصی آموزشی در صنعت فوق الذکر اقدام و نتایج جهت تکمیل لیست اولیه به این معاونت انعکاس گردد علاوه بر این با انجام طرح های نیاز سنجی آموزشی صنعت پلاستیک در استان اصفهان و تحلیل جامع زنجیره ارزش صنعت پلاستیک در سطح ملی این برنامه اصلاح، تکمیل و توسعه خواهد یافت.

–          مقتضی است نسبت به اجرای دوره های آموزشی در صنعت مذکور بر اساس برنامه ریزی انجام شده اقدام و گزارش عملکرد و نتایج اقدامات در قالب گزارشات فصلی به این معاونت منعکس گردد.

غلامرضا سلیمانی
معاون صنایع کوچک

دانلود لیست

2 دیدگاه دربارهٔ «اولویت های آموزشی شرکت شهرک های صنعتی اعلام شد/ موسسه اندیشه برتر میران به عنوان مجری آموزشی»

  1. کامرا قنبریان

    من یک دورهد۶ سیگما را از شما داشتم که دانلود کرده بودم اون دوره رو چطوری میتونم بدست بیارم

    1. اندیشه برتر میران

      با سلام و روز بخیر ، بفرمایید از کدام سایت دانلود کرده اید تا بتوانیم راهنماییتان کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *