پایان فاز یک پروژه اولین سد پلیمری کشور در قصر شیرین با همکاری مؤسسه اندیشه برتر میران

پروژه سد مخزنی شماره یک و دو قصر شیرین توسط شرکت کشت و صنعت بیستون پارس که جزو شرکت های زیر مجموعه هلدینگ کشاورزی بنیاد می باشد جهت سیستم های انتقال آب و آبیاری تحت فشار اراضی قصر شیرین مطالعه و در دستور اجرا قرار گرفت. مؤسسه اندیشه برتر میران  نیز به عنوان طراح پوسته ی پلیمری سد،آزمایشگاه همکار کنترل کیفیت و ناظر در پروژه حضور داشت.

منبع تأمین آب رودخانه الوند می باشد که در حال حاضر با احداث بند انحرافی و کانال انتقال آب به طول ۱۲ کیلومتر به ابتدای اراضی انتقال یافته است. طرح کلی شامل احداث ۳۰۰۰ هکتار باغ مرکبات، نخیلات و انگور می باشد که آب آن از طریق احداث سدهای یک و دو تأمین خواهد شد.
سد مخزنی شماره یک به صورت خاکی با ارتفاع ۱۵ متر از بستر رودخانه و طول تاج آن ۱۳۰۰ متر می باشد و عرض تاج نیز ۷۵/۷ متر است.حجم مخزن سد ۲۰ میلیون مترمکعب و سد شماره ۲ که طرح آن مشابه طرح سد شماره یک خواهد بود مخزنی با حجم ۱۱ میلیون مترمکعب خواهد داشت

با توجه به سابقه درخشان این مؤسسه در پروژه های عمرانی کشور به خصوص پروژه دریاچه مصنوعی چیتگر(شهدای خلیج فارس) موسسه اندیشه برتر میران به عنوان آزمایشگاه همکار کنترل کیفیت مواد پلیمری مورد استفاده در سد و آقای مهندس میربلوک به عنوان طراح پوسته ی پلیمری و ناظر این پروژه انتخاب گردیدند.

news019-02

آقای مهندس علیرضا میربلوک در این خصوص گفت: امروزه محصولات پلیمری در زمینه راه سازی، مهندسی عمران و فعالیت های زیربنایی کاربرد های زیادی پیدا کرده اند که اطلاع از کمیت و کیفیت پلیمرها از عهده مهندسان عمران و سیویل بر نمی آید لذا با عنایت به اینکه ایجاد ارتباط میان علوم مهندسی عمران و مهندسی پلیمر ازدیگر فعالیت های موسسه اندیشه برتر میران میباشد در این پروژه به عنوان ناظر و آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد پلیمری مورد استفاده در سد، حضور دارد.

news019-03

وی مهمترین شاخص ارتباط مهندسی عمران و مهندسی پلیمر را احداث دریاچه مصنوعی چیتگر دانست و گفت: در این طرح بیش از سه میلیون ۶۰۰ هزار متر مربع پلیمر مصرف شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *