پیام نورورزی سال ۱۳۹۶

new-year-1396

لزوم توجه به سرمایه های اجتماعی

سالی دیگر گذشت، خوب و بد با زشتیها و زیباهای آن نیز در حال تمام شدن است، دستاوردهای فردی، گروهی و اجتماعی ما حتما باید قابل اندازه گیری باشد که اگر چنین نیست لازم است فکری اساسی برای آن داشته باشیم.
باردیگر به گذشته و آینده که فکر کنیم میبینیم که هیچ سرمایه ای به اندازه منابع انسانی دانا و توانا برای جامعه مولد موثر و مفید نخواهد بود. بسیار خوشحالم که در سال جاری نیز افتخار خدمت به مهمترین منابع جامعه یعنی منابع انسانی باز هم نصیبمان شده است. بی اغراق بالاترین افتخار در زندگی برایمان تماس و تعامل با مردم، دانشجویان، مهندسان و کارآفرینان در سراسر طول سال بوده است.
خداوندا بر تو پوشیده نیست که خروج از سرنوشت نامناسب کشور از برخی بحران های خود ساخته فقط به دست خودمان قابل برطرف شدن است!
برخورداری از منابع انسانی مطلوب با تمرین دموکراسی، تعقل و شفافیت در اندیشه، الا به تغییرات و خواست ملی تک تک مردم در کنار گذاشتن اشتباهات عمیق فرهنگی نصیب نخواهد شد. با خود صادق باشیم تعصب های بی مورد، اعتقادات بی پشتوانه ، اشتباهات مختلف اجتماعی را یکی پس از دیگری شناسایی و بر برطرف کردن آنها اهتمام جدی بنماییم.
فرهنگ را از کلان به خرد بیاوریم و مورد به مورد در تک تک موارد ساده سازی و در زندگی پیاده کنیم.
دستیابی به فرهنگ خوب چیزی نیست که از دل ثروت، صنعت و اراده بین المللی خلق شود و ما را بی نیاز از تلاش بدارد. لازم نیست به اعماق تاریخ برویم و بد و خوب را در ایران باستان و یا سایر ملل جست و جو کنیم .کافیست به همین ده سال گذشته برگردیدم واشتباهاتمان را اصلاح کنیم و به موارد ذیل در سال ۱۳۹۶ به عنوان یک ماموریت ملی نگاه نماییم.
۱٫ آب را پاک و سالم نگه داریم و در ساینت از آن کوشا باشیم.
۲٫ خاک را به نظر کیمیا کنیم و از آلوده کردن آن پرهیز کنیم.
۳٫ افزایش بهره وری را تمرین نماییم.
۴٫ تنبلی را فراموش کنیم.
۵٫ راه ساده پول درآوردن را حسن ندانیم.
۶٫ دروغ نگوییم.
۷٫ نخبگانمان را تخریب نکنیم.
و در پایان از همه ی عزیزان تقاضا میکنم برای شروع، ابتدا به کمپین طبیعت پاک که در روز سیزدهم فروردین به صورت نمادین در شهر تهران انجام می گیرد، بپیوندید.این کار از مزیت های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی فراوانی برخوردار است که میتواند به عنوان یک الگوی خودجوش اجتماعی و مردمی برای همگان مفید باشد.
نوروزتان پیروز
علیرضا میربلوک
۲۴/۱۲/ ۱۳۹۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *