بزرگداشت مادر محیط زیست ایران

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

به منظور بزرگداشت از یک عمر پربار و خدمت و ایجاد انگیزه به حفظ محیط زیست سرزمین ما ایران در بیش از هشت دهه از زندگی خانم مه لقا ملاح شبی به افتخار او با همکاری مجله بخارا و چند موسسه و مجله صنوبر در ساعت پنج بعداز ظهر چهارشنبه بیست و دوم شهریور در کانون زبان فارسی برگزار گردید. در این مراسم نوش افرین انصاری، دکتر شیوا دولت ابادی، رخشان بنی اعتماد، اسماعیل کهرم و مجتبی میر طهماسب سخنرانی کردند و همچنین فیلم مستند ” همه درختان من ” به کارگردانی رخشان بنی اعتماد به نمایش در آمد.
مه لقا ملاح فعال محیط زیست ، در سال ١٢٩۶ متولد شد پس از تحصیل در فلسفه علوم تربیتی و جامعه شناسی ازدانشگاه تهران مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی گرفت و برای تحصیل به پاریس رفت و از دانشگاه سوربن مدرک دکترای جامعه شناسی گرفت و به ایران بازگشت، ایشان پس از بازنشستگی وقت خود را در راه مبارزه با آلودگی محیط زیست گذاشت و در سال ١٣٧٢ با همراهی فرزندش و چند استاد دانشگاهی علاقه مند به محیط زیست سازمان غیردولتی زیست محیطی بنام جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست بنیان گذاشت به همین علت از وی به عنوان مادر محیط زیست یاد میشود واکنون در سن ١٠٠ سالگی ساکن تهران هستند.

در ادامه سخنان مهندس علیرضا میر بلوک مدیرعامل این موسسه و دبیر، خانه صنعت و معدن استان تهران در خصوص شخصیت گرانقدر خانم
مه لقا ملاح را میخوانیم :
بی خودی انسانها بزرگ و عزیز نمی شوند!
در ساختمان سراسر اصالت خانواده دکتر محمود افشار یزدی،بزرگداشت سرکار خانم مه لقا ملاح “مادر محیط زیست ایران “برگزار شد.جا برای نشستن نبود و وقتی مجبور شدم به عنوان یکی از حامیان برنامه روی پله هابشینم باز برای چندمین بار فهمیدم که عجب جایگاهی دارند فعالین اجتماعی! و دوباره از خدا خواستم فعالیتهای اقتصادیم را همیشه در ذیل فعالیتهای اجتماعیم قرار دهد.
خانم رخشان بنی اعتماد چنان فیلم تاثیر گذاری از زندگی پر خیر این بانوی ١٠٠ ساله نمایش دادند که خودشان هم ترجیح دادند زیاد صحبت نکنند و همگان به دیدن فیلم مشغول باشند.جناب آقای علی دهباشی مجری برنامه،خانم دولت آبادی و آقای اسماعیل کهرم و سایر سخنرانان هم از اثرات تاثیرگذار این خانم گرانمایه فرمایشاتی داشتند بس ستودنی!
اما من به یک نتیجه رسیدم و آن این بود که ما به عنوان تکنوکراتها وظیفه مان روشنگری است و در پایان از خانم بنی اعتماد خواستم اگر فرصت داشتند بنده برایشان در یک جلسه حضوری روشهای نوین حمایتهای زیست محیطی خانه صنعت و معدن تهران را تشریح کنم.
نمی شود برای حفظ محیط زیست با بادبزن خودمان را باد بزنیم!
درپایان از همه همکارانم در کمیسیون محیط زیست خانه صنعت و معدن تهران برای همکاری در برگزاری این شب به یادماندنی کمال تشکر را دارم.
چشمها را باید شست.جور دیگر باید دید!

علیرضا میربلوک
شهریور ماه ۱۳۹۶

[/av_textblock]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *